Reisverslag nummer 1 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Joyce Stegeman - WaarBenJij.nu Reisverslag nummer 1 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Joyce Stegeman - WaarBenJij.nu

Reisverslag nummer 1

Door: joycestegeman

Blijf op de hoogte en volg Joyce

03 Juli 2012 | Nederland, Nijmegen

Hoi allemaal,

welkom op mijn blog. Ik ben net begonnen met het aanmaken van mijn blog: een van de vele dingen die bij mijn voorbereiding horen. Afgelopen week hebben Romy en ik de aanvraag voor de Erasmusbeurs uit de deur gedaan, de aanvraag voor ov-vergoeding moet deze week de deur uit, en ondertussen hebben we ook het ticket gekocht. Niet naar Ljubljana maar naar Triëste, Italië (Ryanair, ticket 12,50 haha). 18 september vertrekken we, en dan zijn we van plan eerst nog even op onze luie kont ijsjes te eten in Italië en misschien doen we wel onze eerste stapjes in Kroatië. Vanaf Trieste is het maar 110 km naar Ljubljana. Daar gaan we met de bus naar toe. 1 oktober moeten we beginnen.

We gaan in een appartement wonen. Dit regelt de Universiteit van Ljubljana voor ons, maar dat kunnen ze pas als we zijn aangekomen (?) Don't ask me. We moeten dus de eerste week sowieso in een hostel slapen.

even een kort overzicht van ons plan voor ons Slovenië avontuur:

1. Bakken in Italië aan het strand met ijsjes
2. Met de bus naar Ljubljana, slapen in een hostel
3. Appartement intrekken, beginnen met ons programma
4. door de weeks heel hard leren, in het weekend FEEST
5. Terras
6. Feest
7. Leren
8. Skien
9. natuur verkennen (schijnt fantastisch mooi te zijn daar)
10. weekendjes weg naar oa. zee/Kroatie/hongarije etc.

maar buiten dit: we gaan ook heel hard leren hoor :)
We hebben nog geen terugticket geboekt, waarschijnlijk gaan we een interrailticket kopen: 10 dagen treinen. Dan willen we via Wenen, Boedapest en Polen dwars door Duitsland terug naar Nederland en dan zien jullie ons rond eind januari of half februari terug :)

Ciaooo